اختراع ابزار جدید سنجش قندخون توسط گوگل

 7 دسامبر 2015- غول تکنولوژی Googelاختراعی را برای یک سیستم اندازه گیری جدید قندخون بدون نیاز به سوراخ  کردن انگشتان ثبت کرد.

در این ابزار که "Needle-Free Blood Draw"نام دارد از نفوذ گاز به درون پوست و کشیدن مقدار بسیار ناچیزی خون برای اندازه گیری قندخون اشاره شده است. این مقدار خون بسیار اندک است و قابل مقایسه با مقدار خونی که هم اکنون برای سنجش مقدار قند خون در دستگاه های گلوکومتر استفاده می شود نیست. بر اساس طرح اولیه ی این دستگاه یک سیلندر کوچک در نوک  انگشت  یا بروی مچ برای گرفتن این مقدار اندک خون استفاده می شود.

 گوگل هنوز در مورد استفاده های پزشکی این دستگاه اطلاعات دقیقی را اعلام نکرده است اما طرح های اولیه  نشان می دهد این دستگاه تلاشی  برای توسعه ی فن آوریهای نوین برای  افراد مبتلا به دیابت  است که بازاری رو به رشد  و بالقوه  سود آوری دارد.

در این حق ثبت اختراع گفته شده است چنین کاربردی برای گرفتن مقادیر کمی خون برای مثال برای  آزمایش مقدار قند خون استفاده می شود. گوگل حتی در مورد اینکه دستگاه در حال حاضر تولید  شده است اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

سخنگوی گوگل می گوید: ما برای ایده های مخلتفی ثبت اختراع داشته ایم برخی از این ایده ها به سرویس ها و محصولات واقعی تبدیل  شده اند  و برخی  دیگر هنوز درمرحله ی ایده اند.

 درسال 2014 نیز گوگل برای اندازه گیری  قندخون  یک نوآوری را بروی لنزهای تماسی هوشمند خلق کرد که با استفاده از اشک  قادر به  اندازه گیری مقدار قند خون بیماران بود. اینگونه تحولات نشان می دهد  کار بروی این ابزارها بمراتب از آنچه مردم تصور می کنند، پیشرفته تر است.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/dec/google-files-patent-for-possible-new-blood-glucose-measuring-device-94945993.html